Chest Freezer

Dalam hujung bulan ni aku bakal menimang 2 cahayamata baru. Bila pegi scan Dr bgtau dua2 baby adalah perempuan..syukur Alhamdulillah. Aku tak kisah sangat hal jantina yang penting mereka adalah anak - anak aku. So sebagai persediaan terakhir untuk menyambut 'orang baru' ni aku decide untuk membeli sebuah chest freezer. Yang aku beli ini brandnya adalh Hesstar..yang paling kecik dalam pasaran 110 liter kalo tak salah. Harga dia RM599(sale)..harga asal RM 799. sebenarnya dh lama duk usha nak beli benda ni... my wife suh tunggu dulu..bior dkt2 nak bersalin baru beli katanya. Kebetulan skrg ni kat KL cuaca sgt panas..hari tu aku balik keje check outside temperature(kat aircond kete) suhu dia mencecah 38 degrees C...anak aku si Aqil plak asyk berdarah je hidung dia sbb panas agaknya. Aku fikir dah sampai masanya pasang aircond kat rumah ni..so on laptop, search cr kedai jual aircond dkt area rmh..byk kedai aku call tanya harga. Akhirnya pegi ke Sen Heng kat Platinum Walk...sblm masuk Sen Heng aku singgah kedai sebelah tu..jual brg letrik gak...apa tah nama dia..pusing2 dlm kedai jumpa la chest freezer ni..tp time tu tk rasa nk beli pon...lps tu terus ke Sen Heng..deal aircond time tu jgk my wife sampai..cite ngan dia kedai sebelah ada jual chest freezer tp jenama takde la terkenal..dia ajak p tgk..tgk punya tgk terus beli.



Tapi apa tujuan aku beli chest freezer ni plak?? ha..mai aku cite...
Ini ada kaitan rapat dgn azam my wife..dia nak breastfeed sepenuhnya anak2 yg bakal lahir ni...pump,warmer,tempat simpan susu semua dah beli...the idea is when she's at work dia boleh mengepam susu dan simpan...bw balik rumahltk la dalam chest freezer ni...kalo nk letak dlm ice box yg sedia ada tk muat plak dgn segala mcm lauk pauk yg ada..nt bercampur lak bau yg mcm2 tu kt dlm susu..tu la pasai kami beli ini chest freezer punya balang oo..


***untuk isteriku yang tersayang...kuatkan semangat ye untuk menyempurnakan azam tu..i'll be by your side...



kat sini boleh la...cantik gak ni

ruangan dalam.....mantop..ada kunci so selamat dr kanak2..mana tau bdk2 terjun kt dlm tu..boleh muat bdk 4 th ni..


Wednesday, May 11, 2011 at 3:23 PM

0 Comments to "Chest Freezer"