Jom wayang!!!

Tetiba je ari ni teringin nk tgk wayang...cite kartun "How To Train Your Dragon"...sesuai ngan anak2 le..

Kakak dengan poster cite tu..

Sunday, March 28, 2010 at 10:28 PM , 0 Comments

Sukpa 2010

Today is a big day for my kidz...Sukpa 2010...mcm biasa bdk2 ni susah nk bangun pagi. Kena angkat masuk bilik air n paksa mandi. Mula dengan Aqil..kakak yang last skali. 

Mula-mula kena g skolah mama dulu sbb ada roadrun (sib baik mama jd jaga checkpoin ke-2, dpt la chow cpt skit ke Tmn Permata)...tinggal la aku n anak2 ke padang Taman Permata. Tahun ni Zon Hulu Kelang jadi tuan rumah Sukpa. Kami sampai awal..7.30 pagi..ingat paling awal la, rupanya dh penuh..sib baik masih ada parking yang kosong. 

Sampai saja ..Aqil dh mula drama dia.." aqil taknak sukan kt sini, nk sukan kt skolah kakak". Aku buat2 tk dengar terus heret ke khemah Al-Badar. Sblm tu beli nuget dulu..sbb tk sarapan lg td..sampai kt khemah kakak dh sronok dh..siap pakai topi n bengkung(pinjam skolah mama dia..hehehe)..ready untuk perbarisan..si adik lak muka masam je..tk lepas tangan papa..hui susah tul yg jantan ni...bikin malu je..cikgu nk pakaikan pon tk nk..so he's not in...jadi ekor papa dia je lah...lps tu ada lg sorang budak pompuan ni..5 th ..sama gak mcm aqil..tk nk masuk..nangis je..aku la tukang pujuk(cikgu sibuk,mak dia lak dh tinggalkan sbb keje)..jadi la aku pengasuh..takpe papa mithali (dlm hati mana mama ni...)

Perbarisan...dlm byk2 pasukan tu aku rasa pasukan anak aku la paling cantik...ye la mana tidaknya.. sebahagiannya adalah hasil usaha isteri aku...topi, bengkung,papan tanda, nametaq..dia punya keje semua tu.

Masa tgh ucapan perasmian, mama sampai..fuh lega skit..leh mama tgkkan si Aqil bersukan..sementara papanya tgk Nana...

Aqil masuk 4 acara..1. bawa bola pingpong dalam sudu...2. junjung pundi kacang...3. cucuk tali kasut dlm straw...4. cari gula2 dlm batu.

Dia dpt tempat kedua dlm acara 1 dan 2...Alhamdulillah..ini adalah pengalaman/pendedahan pertama utk Aqil.

Nana pula masuk banyak acara..tk terbilang..menang 3 acara..1 johan dan 2 tempat ke -3..tahun ni kakak kurang menyerlah sbb ahli2 kumpulan dia kureng mantap..hahaha..anyway it's fine..as long as they have fun.. 

Aqil masam menerima medal..panas katanya..

Nana bangga menerima medal..dh 3 tahun berturut-turut..

Kakak dan kawan-kawan sepasukan..

Perbarisan keluar...kiri..kanan..kiri..kanan

Saturday, March 27, 2010 at 6:31 PM , 0 Comments

Hai..kembali lagi.

Dah lama tk post sometin in this blog...actually i lost my pw...tp takpe skrg dh recover balik. Saja boring kt rumah ari ni ,godek la apa yang patut. Aku cuti(MC) hr ni sebab demam..ptg smalam g sukantara kt skolah. P plak naik moto, bawa anak plak tu..masa p panas terik mcm nk tebakar rasanye. Anak aku,Nana syok giler naik moto..sebut je ke mana kalo ngan moto mesti nk ikut. 

Tengah syok sukantara..langit makin gelap..kul 5 camtu ujan turun dgn lebatnya...alamak..camne ni..nk balik tk boleh...lepak dlm dewan sampai kul 6 dgn semua budak2 skul..6.10 tk brenti lg..mula risau nk balik camne...kalo sorang redah je, tp ada anak ni yg susah..member yg ada kete semua dh balik..dlm kul 630 dh reda skit..langit gelap lg..pikir punya pikir jalan gak la, nk tunggu mama dia amik lambat sbb dia dari skolah dia.

Nasib baik dlm moto ada baju ujan, boleh la guna..helmet si Nana plak penuh air sbb kena ujan..lapik kain pakai gak la...jalan pelan2 sampai gak ke rumah..fuh lega..nasib baik ujan tk lebat masa dalam perjalanan tu..kalo tk parah.

tu la pasal aku demam ari ni..pagi2 bangun mandi kepala dh sakit sgt..pakai baju..lepak kejap..pening tk ilang2..MC la ari ni..pagi2 g klinik Idham, rasanya aku 1st customer. 

My wife g Skolah ari ni bawa Nana skali sbb nt petang dia ngaji ngan ustazah kt skolah mama dia..biasa aku yg antr tp sbb ari ni aku tk larat maka dia kena la g awal.

Nt sambung..pening. 

Friday, March 26, 2010 at 7:16 PM , 0 Comments